Įspūdingasis SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius sugrįžta!

2021 m. rugsėjo 1 d. 10:34

Rugsėjo 3 d., 21 val., Vilniaus Rotušės laiptai vėl taps originaliu podiumu tvarios mados kolekcijoms.
Antrą kartą vyksiantis ir jau tradicija tampantis SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius suteikia starto platformą jauniesiems ateities mados dizaineriams, kuriantiems tvariai.

 
„Nors tvari mada neabejotinai yra dabarties ir ateities tendencija, visgi šiandien dar pasigendame tvarios mados ir atsakingumo kultūros, todėl būtent tvarių vertybių bei tvarios mados estetikos sklaida yra vienas svarbiausių mūsų organizuojamo festivalio tikslų", - sako SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius įkūrėjas, renginio meno vadovas mados dizaineris Serge Gandžumian.
 
„Tvarios mados šventėje ne tik pristatysime jaunuosius talentus, bet ir atkreipsime dėmesį į tai, kad tvarumas prasideda nuo mūsų pačių. Juk net mažas pokytis, kurį galime atlikti kiekvienas iš mūsų, yra svarbus žingsnis į priekį", - renginio švietėjišką misiją pabrėžia SUSTAINABLE FASHION VILNIUS įkūrėja ir organizatorė Indrė Jakaitytė.
 
Rugsėjo 3 d. vyksiančiame tvarios mados renginyje savo tvarios mados kolekcijas pristatys: Gretė Labanauskaitė (Gretė Laba), Ieva Tamutytė (Lunatic), Goda Blockytė, Živilė Bandalevičiūtė ir Margaryta Zubrii.
 
Kolekcijos apima ne tik įvairiai interpretuojamą tvarumą, bet liečia ir socialinės atskirties bei atsakomybės aspektus, gilinasi į dvasinius žmogaus išgyvenimus.
 
Jaunieji dizaineriai inspiravosi gamta, Tolimųjų Rytų kultūra, drabužiais perduodamais iš kartos į kartą, „zero waste" filosofija ir kūrė drabužius ne tik iš natūralių tvarių medžiagų, bet ir panaudojo nereikalingus daiktus, dėvėtus drabužius ar patalynę ir net tuščias vaistų pakuotes, žaislus.
 
Renginį SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius globoja ir dalinai finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, šiemet jis taip pat tapo nemokamų renginių ciklo „Rotušės kolonada" dalimi.
 
Trumpai apie kolekcijų kūrėjus

 
Gretė Laba
 
Gretės Labanauskaitės / Gretės Laba interaktyvios mados kolekcija "TU" - tai ne tik antram gyvenimui prikeltos medžiagos ir „zero waste" filosofija, bet ir socialinis projektas, skirtas regėjimo negalią turintiems asmenims, skatinantis neregių ir silpnaregių integraciją bei meno pažinimą.

Norėdama priminti, kad dauguma dalykų gyvenime matoma ne vien akimis, Gretė Laba kolekcijos perteikimui ir suvokimui pasitelkia lytėjimą, klausą bei uoslę.

Lytėjimui išgauti aprangos modeliuose buvo panaudota ne tik tekstilė, bet ir kitos antrinio panaudojimo medžiagos: metalas, sagos, užtrauktukai, dažai, lakas, laidų dirželiai, kurias liečiant girdimas skirtingas garsas. Taip pat modeliai kvepia skirtingais kvapais, taip sužadindami įvairius prisiminimus ir potyrius.
 
Dizainerė prideda ir kolekcijos sulietas nuotraukas, kurios parodo, kaip tą pačią nuotrauką mato silpnaregiai.
 
Lunatic
 
Ieva Tamutytė / Lunatic pristato eksperimentinės mados kolekciją „Wasted", įkvėptą „Camp" estetikos susižavėjimo kultūrinėmis ir materialiomis atliekomis.
 
Dizainerė taiko „Upcycling" metodą ir iš nereikalingų daiktų ir buitinių atliekų kuria drabužius, taip pratęsdama nereikalingų daiktų galiojimo laiką ir suteikdama naujas funkcijas, prasmes bei vertę.
 
Kolekcijos pavadinimu Lunatic įprasmina „Camp" vertybes: daugialypiškumą, ironiją, hedonizmą ir „šiukšlių" kultūrą.
 
Šiandien pristatomi modeliai sukurti iš nebenešiojamų vyriškų kostiumų, sudėvėtų liemenėlių bei jų dalių, tiulio atraižų. Dekoracijoms pasirinktos ironiškos detalės: panaudoti vienkartiniai skustuvai, nebenaudojamų perukų sintetiniai plaukai, dirbtinio kailio atraižos. Kolekcijoje įkomponuoti net nereikalingi vaikiški žaislai ar vaistų pakuotės. 

 
Goda Blockytė
 
Goda Blockytė pristato vidiniais asmeniniais išgyvenimais paremtą kolekciją „Dear Diary", kurios pagrindinis tikslas yra atkreipti visuomenės dėmesį į pavojingą ir opėjančią problemą - prastėjančią žmonių psichologinę būseną.
 
Objektuose naudojami konceptualizuoti simboliai, pavyzdžiui, figūruojanti balta spalva reiškia ramybės paiešką ir yra siejama su Niutono spalvų spektro idėja: greitai besisukdamas spalvų spektras atrodys baltas, kaip ir žmogaus emocinis perkaitimas.
 
Jautriausia kolekcijos dalis - ant objektų perkeltas dizainerės rašytas dienoraštis.
 
Godos Blockytės kolekcijos medžiagos pagrindas - dėvėta patalynė: antklodės ir pagalvės.
 
Živilė Bandalevičiūtė
 
Inspiruota Japonijos kultūros ir filosofijos bei Tolimųjų Rytų pasaulėžiūroje itin svarbaus žmogaus santykio su gamta, taip pat kimono perdavimo iš kartos į kartą tradicijos, dizainerė kuria prailginto gyvavimo kolekcijos modelius.
 
Živilės Bandalevičiūtės eksperimentinė kolekcija "YOSO" yra ilgaamžė, joje interpretuojami modeliai tampa išskirtiniais bei originaliais. Kiekviena modelio detalė yra nuimama, taip keičiant modelio įvaizdį ir prailginant gyvavimo laikotarpį. Transformuojamos aprangos sprendimai suteikia tvarumo, o vartotojui - galimybę kurti individualų įvaizdį, tausojant aplinką.
 
Margaryta Zubrii
 
Margaryta Zubrii tvarios mados festivalyje dalyvauja su moteriškų drabužių kolekciją Nul', kurios inspiracija tapo lietuviškas tautinis kostiumas ir „zero waste" filosofija.

Kolekcija sukurta iš tvaraus ir natūralaus lininio ir puslininio audinio, pagaminto Lietuvoje, kurio likučiai panaudoti kolekcijos batams ar marškiniams kurti.
 
Kolekcijoje galima atpažinti dizainerę įkvėpusių Vakarų Aukštaitijos, Šalčininkų rajono ir Klaipėdos krašto kostiumų konstrukciją bei etno-estetiką.

 

National Geographic lapkritis

Dar Šiame numeryje:

 

Muziejus, vertas faraono ir ne tik

 

Autorius Tom Mueler
Fotografas Paolo Verzone

Neįprasta matyti muziejaus direktorių, darbe vilkintį maskuojamąją aprangą ir avintį kareiviškais batais, bet, kita vertus, generolas majoras Atefas Moftachas (Atef Moftah) nėra tipiškas muziejaus direktorius, o Didysis Egipto muziejus nėra eilinis muziejus. Žiūrint iš tolo, šis postmodernistinis pastatas toks didelis,kad jį net sunku suvokti.

Kairo pakraštyje esančio naujojo Didžiojo Egipto muziejaus atrijuje pagrindiniu eksponatu tapo
3200 metų Ramzio Didžiojo statula. Du dešimtmečius statytame ir daugiau nei milijardą JAV dolerių kainavusiame muziejuje pirmą kartą surinkti beveik visi daugiau kaip 5000 radinių iš karaliaus Tutanchamono kapo.

Kalbėdamas apie muziejų, generolas A. Moftachas pažeria statistinių duomenų: beveik
45 tūkst. m2, 12 parodų salių, 100 tūkst. eksponatų, bendra vertė - daugiau nei milijardas dolerių.
„Ir viskas 99 proc. baigta!" - pareiškia jis iš pasitenkinimo net pliaukštelėdamas delnais.

Kadaise Tutanhamono kapavietė buvo taip užversta puošniais daiktais, kad kasinėtojams teko kaboti ant lynų, pritvirtintų prie lubų, kad jų nesutryptų. Dabar visi šie radiniai saugomi už 640 km esančiame Didžiajame Egipto muziejuje. Vienintelė išimtis - iš vientiso kvarcito luito iškaltas didžiulis sarkofagas, kuriame kadaise gulėjo trys vienas į kitą sudėti Tutanchamono karstai. Beveik 1,5 m aukščio ir tūkstančių kilogramų svorio sarkofagą, matyt, buvo per sunku išvežti.