Naujausias numeris National Geographic 2023 kovas
PlačiauRugsėjo 3 d., 21 val., Vilniaus Rotušės laiptai vėl taps originaliu podiumu tvarios mados kolekcijoms.
Antrą kartą vyksiantis ir jau tradicija tampantis SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius suteikia starto platformą jauniesiems ateities mados dizaineriams, kuriantiems tvariai.
„Nors tvari mada neabejotinai yra dabarties ir ateities tendencija, visgi šiandien dar pasigendame tvarios mados ir atsakingumo kultūros, todėl būtent tvarių vertybių bei tvarios mados estetikos sklaida yra vienas svarbiausių mūsų organizuojamo festivalio tikslų", - sako SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius įkūrėjas, renginio meno vadovas mados dizaineris Serge Gandžumian.
„Tvarios mados šventėje ne tik pristatysime jaunuosius talentus, bet ir atkreipsime dėmesį į tai, kad tvarumas prasideda nuo mūsų pačių. Juk net mažas pokytis, kurį galime atlikti kiekvienas iš mūsų, yra svarbus žingsnis į priekį", - renginio švietėjišką misiją pabrėžia SUSTAINABLE FASHION VILNIUS įkūrėja ir organizatorė Indrė Jakaitytė.
Rugsėjo 3 d. vyksiančiame tvarios mados renginyje savo tvarios mados kolekcijas pristatys: Gretė Labanauskaitė (Gretė Laba), Ieva Tamutytė (Lunatic), Goda Blockytė, Živilė Bandalevičiūtė ir Margaryta Zubrii.
Kolekcijos apima ne tik įvairiai interpretuojamą tvarumą, bet liečia ir socialinės atskirties bei atsakomybės aspektus, gilinasi į dvasinius žmogaus išgyvenimus.
Jaunieji dizaineriai inspiravosi gamta, Tolimųjų Rytų kultūra, drabužiais perduodamais iš kartos į kartą, „zero waste" filosofija ir kūrė drabužius ne tik iš natūralių tvarių medžiagų, bet ir panaudojo nereikalingus daiktus, dėvėtus drabužius ar patalynę ir net tuščias vaistų pakuotes, žaislus.
Renginį SUSTAINABLE FASHION WEEK Vilnius globoja ir dalinai finansuoja Vilniaus miesto savivaldybė, šiemet jis taip pat tapo nemokamų renginių ciklo „Rotušės kolonada" dalimi.
Trumpai apie kolekcijų kūrėjus
Gretė Laba
Gretės Labanauskaitės / Gretės Laba interaktyvios mados kolekcija "TU" - tai ne tik antram gyvenimui prikeltos medžiagos ir „zero waste" filosofija, bet ir socialinis projektas, skirtas regėjimo negalią turintiems asmenims, skatinantis neregių ir silpnaregių integraciją bei meno pažinimą.
Norėdama priminti, kad dauguma dalykų gyvenime matoma ne vien akimis, Gretė Laba kolekcijos perteikimui ir suvokimui pasitelkia lytėjimą, klausą bei uoslę.
Lytėjimui išgauti aprangos modeliuose buvo panaudota ne tik tekstilė, bet ir kitos antrinio panaudojimo medžiagos: metalas, sagos, užtrauktukai, dažai, lakas, laidų dirželiai, kurias liečiant girdimas skirtingas garsas. Taip pat modeliai kvepia skirtingais kvapais, taip sužadindami įvairius prisiminimus ir potyrius.
Dizainerė prideda ir kolekcijos sulietas nuotraukas, kurios parodo, kaip tą pačią nuotrauką mato silpnaregiai.
Lunatic
Ieva Tamutytė / Lunatic pristato eksperimentinės mados kolekciją „Wasted", įkvėptą „Camp" estetikos susižavėjimo kultūrinėmis ir materialiomis atliekomis.
Dizainerė taiko „Upcycling" metodą ir iš nereikalingų daiktų ir buitinių atliekų kuria drabužius, taip pratęsdama nereikalingų daiktų galiojimo laiką ir suteikdama naujas funkcijas, prasmes bei vertę.
Kolekcijos pavadinimu Lunatic įprasmina „Camp" vertybes: daugialypiškumą, ironiją, hedonizmą ir „šiukšlių" kultūrą.
Šiandien pristatomi modeliai sukurti iš nebenešiojamų vyriškų kostiumų, sudėvėtų liemenėlių bei jų dalių, tiulio atraižų. Dekoracijoms pasirinktos ironiškos detalės: panaudoti vienkartiniai skustuvai, nebenaudojamų perukų sintetiniai plaukai, dirbtinio kailio atraižos. Kolekcijoje įkomponuoti net nereikalingi vaikiški žaislai ar vaistų pakuotės.
Goda Blockytė
Goda Blockytė pristato vidiniais asmeniniais išgyvenimais paremtą kolekciją „Dear Diary", kurios pagrindinis tikslas yra atkreipti visuomenės dėmesį į pavojingą ir opėjančią problemą - prastėjančią žmonių psichologinę būseną.
Objektuose naudojami konceptualizuoti simboliai, pavyzdžiui, figūruojanti balta spalva reiškia ramybės paiešką ir yra siejama su Niutono spalvų spektro idėja: greitai besisukdamas spalvų spektras atrodys baltas, kaip ir žmogaus emocinis perkaitimas.
Jautriausia kolekcijos dalis - ant objektų perkeltas dizainerės rašytas dienoraštis.
Godos Blockytės kolekcijos medžiagos pagrindas - dėvėta patalynė: antklodės ir pagalvės.
Živilė Bandalevičiūtė
Inspiruota Japonijos kultūros ir filosofijos bei Tolimųjų Rytų pasaulėžiūroje itin svarbaus žmogaus santykio su gamta, taip pat kimono perdavimo iš kartos į kartą tradicijos, dizainerė kuria prailginto gyvavimo kolekcijos modelius.
Živilės Bandalevičiūtės eksperimentinė kolekcija "YOSO" yra ilgaamžė, joje interpretuojami modeliai tampa išskirtiniais bei originaliais. Kiekviena modelio detalė yra nuimama, taip keičiant modelio įvaizdį ir prailginant gyvavimo laikotarpį. Transformuojamos aprangos sprendimai suteikia tvarumo, o vartotojui - galimybę kurti individualų įvaizdį, tausojant aplinką.
Margaryta Zubrii
Margaryta Zubrii tvarios mados festivalyje dalyvauja su moteriškų drabužių kolekciją Nul', kurios inspiracija tapo lietuviškas tautinis kostiumas ir „zero waste" filosofija.
Kolekcija sukurta iš tvaraus ir natūralaus lininio ir puslininio audinio, pagaminto Lietuvoje, kurio likučiai panaudoti kolekcijos batams ar marškiniams kurti.
Kolekcijoje galima atpažinti dizainerę įkvėpusių Vakarų Aukštaitijos, Šalčininkų rajono ir Klaipėdos krašto kostiumų konstrukciją bei etno-estetiką.
National Geographic 2023 kovas
Autorė Rania Abouzeid
Fotografė Rena Effendi
Libanas - tai senovinis kraštas, įsiterpęs tarp Izraelio, Sirijos ir Viduržemio jūros. Šį 18 oficialiai pripažintų religijų skiautinį drasko daugybė takoskyrų ir -izmų: sektantizmas, klasinė diskriminacija, idėjinis susiskaldymas, nepotizmas, rasizmas. Teigiama, kad Libane gyventojų skaičius viršija 6 mln., bet tiksliai niekas nežino: vengiant paliesti jautrų demografinį religinį klausimą paskutinį kartą gyventojai buvo surašyti 1932 m. Šalyje taip pat gyvena daugiau kaip 2 mln. sirų ir palestiniečių pabėgėlių. Pagal vienam gyventojui tenkantį pabėgėlių skaičių ši valstybė kone pirmauja visame pasaulyje.
Ekonomikos žlugimas. Katastrofiškas sprogimas. Nesėkminga politika. Pabėgėlių krizė. Iš pažiūros neįveikiami Libano iššūkiai bando nepalaužiamą jo žmonių dvasią. Norėdami paaiškinti, kiep jiems pavyksta išgyventi, libaniečiai dažnai pasitelkia šnekamosios kalbos žodį imtamsahna, kuris reiškia, kad jų oda stora kaip krokodilo.
Šiandien Libane kasdienybe tapo sunkumas, nuovargis ir pažeminimas. Per pastaruosius kelerius
metus libaniečiai išgyveno dvi katastrofas - tokias dideles, kad iš esmės šalies istoriją galima dalyti į laikotarpį iki jų ir po to. Ironiška, bet prieš pirmąją iš šių nelaimių - ekonomikos žlugimą - visi dėjo didžiules viltis, kad jau tuoj prasidės realios permainos.